Estébe nyúló feladatok, hétvégi munka, esetleg egymástól külön töltött esték. A legtöbb párkapcsolat nehezen viseli az ilyesmit, pláne akkor, ha az egyik fél ismertebb, népszerűbb, mint a másik. Elsősorban fiatalon fordulhat elő, hogy a párkapcsolatban élők egymással versengeni kezdenek, és igyekeznek túlszárnyalni a másikat az anyagiak, a karrier terén. Míg egy bizonyos szintig ez egészséges és motiválóan hat, addig más a helyzet, ha a dolog rányomja a bélyegét a magánéletre.
A munka és a magánélet összehangolása korántsem egyszerű feladat. Amikor a maga ura az ember, és akár saját vállalkozását építgeti, akkor nincs olyan, hogy szabadidő. Legalábbis a teljesítményorientált embereknél aligha. Nevezhetjük ezt teljesítménykényszernek is, de a lényeg ugyanaz. A munka és a magánélet között harmonikus egyensúlyt kell valahogy találni, különben egyik a másik rovására megy.
Influencer magánélet: létezik ilyen?
Ennek egy speciális esete az, amikor a közösségi platformokon tevékenykedik valaki, s ennek köszönhetően megismerik az emberek az utcán, valamint hideget-meleget kap a kommentekben. Az influencer-lét igen csábító manapság, hiszen sokan azt gondolják, tulajdonképpen a semmivel lehet pénzt keresni. A dolog azonban ennél némileg bonyolultabb. Amint ismertté válik valaki, óhatatlanul is kíváncsi lesz rá a nagyközönség. Mindenki tudni akarja, kivel él, mit csinál szabadidejében, hogy jönnek ki partnerével, esetleg milyen gyenge pontok vannak párkapcsolatában. A helyzet csak tovább bonyolódik akkor, ha a YouTube videókon, vagy az Insta képeken a másik fél is látható. Így egyfajta részesévé válik mindennek, s talán akarata ellenére is elszenvedi a negatívumokat.
Mennyit mutass meg?
Megfontolandó tehát, hogy a manapság nagyon divatos influencer-létbe mennyire vonjuk bele magánéletünket, mit mutassunk meg abból tulajdonképpen idegenek számára. Sokan elrontják ezt, nem találják azt a kényes egyensúlyt, ami még a személyességet és a magánélet kiteregetését elválasztja. A tapasztalatok azt mutatják azonban, hogy a legtöbben idővel rájönnek arra, nem szerencsés, ha túl sokat adnak magukból. Ugyanakkor a hitelességhez hozzátartozik, hogy valamiként azonosulni tudjanak a követők, feliratkozók a személyiséggel. S hogy ehhez mennyi magánéleti információ szükséges, azt mindenki döntse el maga.
Sokan beleesnek abba a hibába is, hogy a családba érkező új jövevény a marketing célokat szolgálva kap helyet az online világban. A döntés igen komoly, és valószínűleg azok csinálják jól, akik nem szolgáltatják ki gyermeküket a nyilvánosságnak. Könnyen lehet, hogy a későbbiekben nem lesz hálás azért, hogy arca ismert az emberek előtt. A munka és a magánélet összehangolása tehát azok számára sem egyszerű, akik a nyilvánosság előtt végzik munkájukat, s tulajdonképpen ők is hasonló problémákkal küzdenek, mint a kevésbé ismert emberek.